صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تغییرچهره باورنکردنی «بهروز پسر فهیمه» سریال پایتخت‌۶ + عکس بازدید هیئت رسانه‌ای ایران از شبکه العراقیه | گفتگو درباره افق‌های مشترک رسانه‌ای ماجرای اعتراض ۲۰۰ نفر از کارکنان رویداد مهم سینمایی | جشنواره کن متوقف می‌شود؟ خبر‌های جدید درباره «زخم کاری ۳» + زمان پخش ماجرای شباهت چهره یک ساواکی با پدر مهران غفوریان + عکس هدف مصر از ساخت سریال «حشاشین» چه بود؟ نقش‌آفرینی ادریس‌البا در فصل دوم سریال «هواپیماربایی» آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) «ساعت صفر» رضا رشیدپور چه زمانی پخش می‌شود؟ «مست عشق» در صدر گیشه سینمای ایران آنتونی هاپکینز در «پادشاه کاونت گاردن» «مست عشق» همچنان در حال رکوردزنی | آمار پرفروش‌های سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار و رایزنی حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران | تاکید بر گسترش همکاری فرهنگی عراق و ایران تأکید هیأت رسانه ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه ای مشترک» مهدی پور: نزدیکی فکری، سیاسی و رسانه ای بین ایران و عراق در موضوع غزه، از قله های پیوند دو کشور است وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عیسی بخشی، هنرمند موسیقی خراسان شمالی، را تسلیت گفت
سرخط خبرها

افزایش ظرفیت کاروان‌های عتبات در آذرماه | اعزام ۷۰ هزار زائر در یک ماه

  • کد خبر: ۱۳۶۰۶۶
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
افزایش ظرفیت کاروان‌های عتبات در آذرماه | اعزام ۷۰ هزار زائر در یک ماه
شرکت‌های مجری اعزام زائران به عتبات با توجه به استقبال زائران در دور جدید سفر‌ها اقدام به افزایش ظرفیت کاروان‌ها کرده‌اند، به طوری که ۷۰ هزار ظرفیت تا ۲۰ آذرماه پیش‌بینی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سفر به عتبات در دور جدید در حال انجام است و بر اساس برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت این دور از سفرها تا بیستم آذرماه ادامه دارد.

ایجاد ظرفیت ۷۰ هزار نفره برای سفر عتبات در یک ماه

با توجه به استقبال زائران از سفر عتبات، شرکت‌های مجری اعزام زائران اقدام به افزایش ظرفیت کاروان‌ها کردند؛ به طوری که در این دوره که از ۲۰ آبان‌ماه آغاز شده، بیش از ۷۰ هزار ظرفیت پیش‌بینی شده است تا زائران از شهرهای مختلف بتوانند عازم سفر به کربلا شوند.

هزینه سفر عتبات در دور جدید اعزام‌ها

با وجود افزایش ظرفیت‌ها، همچنان سفر هوایی به عراق از بسیاری از شهرها برقرار نیست و مشتاقان زیارت عتبات باید به صورت زمینی عازم عراق شوند. هزینه سفر عتبات در این دوره به صورت هوایی از ۱۰ میلیون تومان تا ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و با توجه به بالا بودن هزینه سفر هوایی، این نوع سفرها متقاضیان زیادی نیز ندارد. هزینه سفر زمینی عتبات نیز از پنج میلیون و تا پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

جلوگیری از تعطیلی سفرهای عتبات با راه‌اندازی کاروان‌هایی با ظرفیت محدود

علاوه بر این، برخی از شرکت‌های مجری اعزام زائران به عتبات به دلیل مشکل در تأمین ارز متشکل سفرها را لغو کردند و برخی دیگر از دفاتر برای اعزام زائرانی که از این سفرها بازماندند، کاروان‌هایی با ظرفیت کم‌تر راه‌اندازی کرده‌اند تا همه مشتاقان زیارت عتبات بتوانند به این سفر معنوی مشرف شوند.

گفتنی است، پس از شیوع کرونا ابتدا سفرهای هوایی عتبات برقرار شد و پس از حدود ۶ ماه سفرهای زمینی عتبات نیز از سر گرفته شد و هم‌اکنون زائران در قالب کاروان‌های زمینی و هوایی بدون نیاز به اخذ ویزا به عتبات مشرف می‌شوند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->